Exkluzivní průzkum Ipsos: devět z deseti Čechů šetří vodou, ubývá těch, kteří o šetření vodou nikdy nepřemýšleli

PRAHA, 4. listopadu 2019 – Společnost Ipsos po třech letech opakovaně zpracovala pro projekt Voda základ života exkluzivní průzkum zaměřující se na trendy, jak obyvatelé České republiky vnímají problematiku sucha a šetření vodou. Sucho vnímá dnes jako problém 87 % populace, v roce 2016 to bylo jen 76 %.

Sdílejte článek: LinkedIn

Exkluzivní průzkum Ipsos: devět z deseti Čechů šetří vodou, ubývá těch, kteří o šetření vodou nikdy nepřemýšleli

4. prosince 2019

Z výzkumu vyplývá, že si Češi problém možného nedostatku vody uvědomují stále více. Vodou se většina z nich snaží šetřit a otázku sucha vnímá jako problém už téměř devět z deseti obyvatel ČR. „Lidé jako hlavní důvod šetření vodou nadále uvádějí zejména finanční úsporu (71 %), nicméně přibylo lidí, kteří chtějí pomoci životnímu prostředí (z 44 % na 56 %) i těch, kteří se obávají nedostatku vody (z 26 % na 46 %). Úsporou vody chtějí životnímu prostředí nejvíce pomoci lidé ve věku 18-29 let a lidé s VŠ vzděláním,” dodává k výsledkům výzkumu Tomáš Macků, ředitel výzkumu a komunikace agentury Ipsos.

Ti, kteří šetří vodou, nejčastěji (73 %) upřednostňují sprchování před napuštěnou vanou. Přibližně 60 % využívá „eco“ programy domácích spotřebičů a úsporná WC.

Vodou šetří nejvíce lidé ve věku 50-65 let (94 %), u nich je hlavním důvodem úspora.

„Velmi pozitivní je, že dramaticky ubývá těch, kteří jako důvod, proč nešetří vodou, uvádí, že o tom nikdy nepřemýšleli. Zatímco v roce 2016 to bylo 41 % lidí, o 3 roky později pouze 22 %. Stále stejný počet, tedy 21 % lidí, má ale pocit, že šetřením vodou neušetří peníze.“, doplňuje Jiří Hauptmann, zakladatel projektu Voda základ života.

Je patrné, že sucho v Česku vnímáme stále více a rovněž roste obava o nedostatek vody.

Ti, kteří se snaží šetřit vodou, tomu přizpůsobují i chování ke zdrojům vody – používají méně balenou vodu (v roce 2019 – 23 %, v roce 2016 to bylo 31 %) a zachycují více dešťovou vodu (v roce 2019 – 44 %, v roce 2016 to bylo jen 31 %).

Metodika

Výzkum byl realizován agenturou Ipsos v listopadu roku 2019 na reprezentativním vzorku dospělé internetové populace ve věku 18-65 let. Výzkum byl realizován pomocí Ipsos online panelu Populace.cz., velikost vzorku byla 1009 respondentů.

Realizátor výzkumu:

Ipsos je výzkumnou technologickou a konzultační společností. Spolupracuje s pobočkami sítě Ipsos v 90 zemích. Z Prahy řídí projekty po celém světě, sídlí zde Ipsos Mystery Shopping Global Support Centre a vedení Ipsos Central Europe Cluster (ČR, SR, Maďarsko, Rakousko). Ipsos disponuje moderním technickým zázemím pro sběr a zpracování dat a využívá know-how divizí specializovaných na výzkumy značky a komunikace, mapování trhu a segmentaci, zákaznickou zkušenost a kvalitativní výzkum. Ipsos je členem organizací ESOMAR, MSPA, SIMAR a řídí se jejich etickými principy a metodickými pravidly. Dlouhodobě se věnuje tématům CSR a udržitelného rozvoje.

Více na www.ipsos.cz.

Projekt Voda základ života

Voda základ života, z.ú. je nezisková organizace, jejíž zakladatelé si dali za cíl vytvořit z vody aktuální společenské téma a vnímání, jaké patří této klíčové surovině, bez níž nejde žít ani podnikat. Proto vznikla komunikační platforma Voda základ života na webu i na sítích Facebook, Instagram a YouTube.

 

Další články

O čem se mluví

Aktuální informace z tisku o vodě najdeš na fb profilu

4. prosince 2019

Voda základ života.